Vermijd deze 10 grootste clichés op LinkedIn
29-03-2016- RedactieJe Linkedin-Profiel aantrekkelijker maken met woorden als 'creatief' of 'gedreven'. Op het eerste gezicht klinken deze termen interessant maar pas wel op met zulke standaardtermen. Hoe wil je immers bij je potentiële werkgever opvallen met woorden die weinig zeggen maar wel door iedereen worden gebruikt?
LinkedIn heeft de 10 meest gebruikte buzz-woorden op een rij gezet. Oppassen geblazen met:
- Creatief
- Gedreven
- Strategisch
- Verantwoordelijk
- Gepassioneerd
- Gemotiveerd
- Gespecialiseerd
- Expert
- Enthousiast
- Analytisch
Dat clichés hardnekkig zijn, blijkt maar weer eens uit deze top 10 zoals door LinkedIn in 2015 verzameld. Mocht je ze toch willen gebruiken -een aantal lijken eerlijk gezegd onvermijdbaar - dan heeft LinkedIn wel een goed advies voor je: Lever bewijs wanneer je praat over 'creatief' of 'gepassioneerd'. Vertel niet alleen hoe creatief je bent, maar onderbouw dit met je portfolio of een presentatie. Kortom, wees creatief met clichés!
Terug naar blog